wtorek, 28 czerwca 2016

Informacje obozowe

Termin obozu letniego 2016 = 17-31.07.2016- 
WYJAZD: godzina 8.30. (zbiórka o  8.00). SP nr 315. Plac Wojska Polskiego w Świdnicy.

Temat obozu: Bolkowy Wój.
Każdy zuch powinien mieć strój w powyższej tematyce.

Co zapakować?
kurtka przeciwdeszczowa
mundur , czapka gromady- T-SHIRT gromady
pidżama
bielizna (majtki i skarpetki/min 9 par)
kostium kąpielowy/kąpielówki x2!
czapka na głowę!!!
okulary przeciwsłoneczne
koszulki z krótkim rękawem/na ramiączka ok. 7 szt
bluzy z długim rękawem ok 3 szt
gruby sweter/polar 1 szt
dres
spodnie długie ok 3 szt
spodenki krótkie ok 3 szt
buty sportowe, klapki pod prysznic, kalosze, sandały, lekkie buty np.: tenisówki
ręczniki: 2 małe, 1 duży do kąpieli, 1 duży plażowy
przybory toaletowe: szczoteczka do zębów, pasta, mydło, gąbka, szampon, obcinaczka do paznokci, szczotka do włosów, mokre chusteczki (schowane w kosmetyczce)
krem do opalania!!
krem przeciw komarom i kleszczom!!!
przybory do szycia - igły i nici
przybory do pisania - zeszyt, długopis, ulubiona książka, miś itp.
woreczek proszku do prania
zaadresowane koperty ze znaczkami
LEGITYMACJA szkolna oraz legitymacja zucha- należy ją oddać na dworcu druhnie lub druhowi
mały plecak
Filmy i bajki na płytach ( do zuchowego kina)
STRÓJ związany z tematyką Bolkowy Wój
LATARKA!!! + zapasowe baterie, zabezpieczone przed wilgocią
2 białe, stare bez nadruków koszulka z krótkim rękawem do zniszczenia (pisania, farbowania)
mały woreczek guzików, koralików, cekinów (itp)
kolorowa mulina, włóczka (kolorowy sznureczek oby nie nitka!)
spinacze do bielizny ok 10 szt
książka do czytania - obowiązkowo!
 • kilkanaście znaczków i kopert wraz z papierem do pisania.


Na kolonię zabieramy rzeczy stare, po których nikt nie będzie płakał, gdy się zniszczą. Oznaczone znanym właścicielowi znakiem lub jego inicjałami. Wszystko najlepiej spakować w jeden duży plecak. Na kolonię zuchy nie zabierają drogich przedmiotów: odtwarzaczy płyt, mp3, TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH, konsoli do gier, aparatów itp. Dzieci jadą na odpoczynek od życia codziennego, a jednocześnie powyższe przedmioty bardzo utrudniają im wypoczynek, a kadrze pracę! Za wszystkie wartościowe rzeczy zabrane na kolonie odpowiadają zuchy!

•          wszystkie rzeczy pakujemy do PLECAKA. Proszę pakować plecak zucha wraz z Zuchem. Pozwoli to na pokazanie Zuchowi co i gdzie jest schowane. Zachęcam do nauki Zuchów , jak pakować swoją torbę
•          wszystkie ubrania MUSZĄ być podpisane na metkach inicjałami lub znaczkiem, który zuch rozpozna
•          w plecaku POWINNA znajdować się szczegółowa lista spakowanych rzeczy
•          dodatkowo powinny w plecaku znaleźć się puste reklamówki (np.: na brudne rzecz)
•          w dniu pakowania ZUCH OBOWIĄZKOWO patrzy i zapamiętuje co ma w plecaku i w którym miejscu
•          zuchy TYLKO z zapisaną chorobą lokomocyjną w karcie przed każdym wyjazdem będą miały podawane LOCOMOTIV (lub inne zalecane lekarstwo przeciw wymiotne)
•          MUNDURY NA KOLONII - przed wyjazdem proszę by zadbać o mundur zucha (przyszyć wszystkie brakujące plakietki, poprawić przyszycie guzików, itd).

Proszę nie pakować Zuchom słodyczy do plecaka. W przypadku gorącej pogody, słodycze narażone są na wysokie temperatury i mogą być powodem bólów brzucha. Zuchy na prawdę potrafią żyć bez większej ilości słodyczy. Codziennie na stołówce po obiedzie wydawany jest podwieczorek w postaci czegoś słodkiego do jedzenia (batonik,  bułka, banan).

Podobnie sprawa wygląda z kanapkami. Zuchom wystarczą dwie- trzy kanapki na podróż. Reszta i tak zostanie zebrana wieczorem przez kadrę i wyrzucona. Sukcesywnie co roku, wyrzucamy ogromny worek kanapek.

Leki i kieszonkowe dajemy drużynowemu na miejscu odjazdu. Proszę nie dawać zuchom telefonów i aparatów z przyczyn, które były omawiane na spotkaniu dla Rodziców.

Kieszonkowe (około 80 - 100 zł w nominałach po 5zł i 10zł) oraz lekarstwa zuchów proszę przygotować w opisanych (imię i nazwisko zucha) kopertach.
Każdy zuch powinien mieć w osobnej podpisanej kopercie 50 zł na wstępy do muzeów i atrakcji

Proszę opisać ubrania zuchów oraz inny sprzęt , gdyż najczęściej zuchy nie znają swoich rzeczy i potem mamy cały worek rzeczy niczyich.  

Zuchy jadą w zwykłych koszulkach. Mundury i koszulki gromady powinny być w plecaku. 
Na spotkaniu ( przy autokarze) przekażemy najważniejsze informacje.

- Kadrę obozu stanowić będą:

Wychowawcy:

phm Jakub Pucelik HR - komendant podobozu
 • pwd Klaudia Jerzyńska - instruktorka hufca Zgierz. Znana naszym zuchom z rajdu granica.
dh. Renata Konior - mama Laury i Hani oraz nasza przyboczna
dh. Marta Adamowicz - nasza przyboczna jak i mama zucha
p. Agnieszka Zwadzka - mama Karolinki
p. Urszula Karalus - mama Wiktorii

Kadra młodsza:
Martyna Czuczwara
Ola Korbut
Jan Mikuła
Sandra Tomaszewska

Podsumowując zbliża się fantastyczny obóz w nowym miejscu, a co za tym idzie nowa przygoda, do której nasza wykwalifikowana kadra jak i kadra pomocnicza jest gotowa na 200%

środa, 22 czerwca 2016

Harcerska Msza Święta










Za nami ostatnia w tym roku harcerskim harcerska msza święta. Bardzo dziękuję zuchom, które stawiły się na wydarzeniu.

piątek, 17 czerwca 2016

Zakończenie roku zuchowego



















Za nami zakończenie roku zuchowego. Tym razem spotkaliśmy się na terenach zielonych OSIR. Wspólnie śpiewaliśmy, słuchaliśmy fragmentów "Antka Cwaniaka", nowe zuchy złożyły też obietnicę zuchową. Bardzo dziękujemy Rodzicom za przygotowanie ogniska oraz picia i jedzenia:)
Jako drużynowy w imieniu swoim i mojej Żony bardzo dziękuję wszystkim, którzy przygotowali prezent dla mojego syna Wiktora Działowskiego herbu Prawdzic:)

środa, 15 czerwca 2016

Zbiórka 14.06.2014

Zbiórka 14.06.2016




Dziś na zbiórce postanowiliśmy dać odpocząć zuchom od Turnieju Gromad i zakończyć cykl zbiórek w tym roku poprzez oglądanie filmu.

poniedziałek, 13 czerwca 2016

Festyn w Strzelcach

Festyn w Strzelcach 11.06.2016















 Krystian i Ania pokazują jak było fajnie na festynie:)







Kto nie był, niech żałuje! Ogromne podziękowania dla Ani, Krystiana, Szymona, Hani, Ali, Adama, Tymka i ich Rodziców, harcerzy z Dębów, Mafikengu, KI Mrówkojady, naszej kadry gromady za pomoc przy organizacji festynu w Strzelcach. Dzięki Wam mogliśmy zorganizować sporo ciekawych atrakcji i wywołać uśmiech na twarzach dzieci.