poniedziałek, 17 września 2012

XX Ogólnopolski Harcerski Górski Rajd Granica 2012

Za nami XX Rajd Granica. Był to na prawdę wspaniały i przebogaty w atrakcje wyjazd dla naszych zuchów. Kadra gromady była nieziemsko zmęczona na równi z zuchami. Dni od czwartku do niedzieli mijały nam bardzo szybko. Czwartek to najdłuższa trasa, którą przeszliśmy. Od Kamiennej Góry do Kolorowych Jeziorek. Trasa wynosiła niecałe 10 km. Po drodze czekały na nas liczne punkty, na których mieliśmy za zadanie wykonać różne zadania. Obrzędowość rajdu zawierała się w poznawaniu zasad bezpieczeństwa i służb mundurowo - ratowniczych. Na obiad była kiełbasa z grilla. Pod wieczór czekała nas gra terenowa wokół ośrodka kultury w Marciszowie, gdzie spaliśmy. Zuchy rozwiązywały zagadki, strzelały w pistoletu na kulki z farbą oraz wykonywały inne zadania. Tego samego dnia, mieliśmy spotkania ze strażakami i policjantami.

Piątek to trasa wokół Szklarskiej Poręby. Ze Szklarskiej doszliśmy do Chaty Walońskiej, czarnym szlakiem do wodospadu Szklarki, a później zielonym do szkoły podstawowej w Szklarskiej  Porębie, gdzie spaliśmy do końca rajdu. Trasa wyniosła prawie 9 km. Na obiad podano nam gorące spaghetti z mięsem  ( tu uwaga! w środku lasu:) ) Pod wieczór spotkaliśmy się ze Strażą Graniczną.

Sobota to krótsza trasa wokół Szklarskiej Poręby, gdzie głównym punktem trasy był Dinopark. Jak codziennie podczas wędrówki spotykaliśmy różne konkurencje. Odwiedziliśmy również GOPR. Na obiad podano nam grochówkę z bułką. Wieczorem odbył się koncert harcerskiego zespołu "Trzy Kaśki" oraz głównego wykonawcy wieczoru: "Dom o zielonych progach". Po koncercie przy obrzędowej świeczce przyznaliśmy gwiazdki zuchowe - zucha ochoczego : Ali, Magdzie, Danusi.

Niedziela minęła nam na udziale w harcerskiej polowej mszy świętej oraz apelu kończącym rajd. Wszystkie gromady zuchowe zajęły pierwsze miejsce. Dostaliśmy dyplom dla najweselszej gromady na rajdzie oraz namiot za największy patrol zuchowy na rajdzie.

Nocleg w Marciszowie.
Nauka pakowania plecaka.

Chata Walońska

Nocleg w Szklarskiej Porebie
Nocleg w Szklarskiej Porębie
Odwiedziny w GOPR-rze

Jedyny czas podczas Rajdu , kiedy wiemy gdzie są wszystkie zuchy:)

AAAAAAAA!!!!! Goni nas!!!! Uciekamy!!!!

Indiańskie Tipi

Dzielni zbieracze okropnych śmieci.